Dizi, sadece içerik değil, aynı zamanda TRT'nin tarafsızlık ilkesi, reklam stratejileri ve kamu yayıncılığına dair soruları gündeme getiren bir fenomen haline geldi.

Kızılcık Şerbeti Dizisinde Şok Ölüm Kimler Hayatını Kaybetti Kızılcık Şerbeti Dizisinde Şok Ölüm Kimler Hayatını Kaybetti

İlk bölümü ücretsiz olarak yayınlanan ve yaklaşık 7 milyon izlenmeye ulaşan Gassal, afişleriyle de büyük bir tartışma yarattı. Özellikle metro istasyonları ve meydanlarda yer alan "Ölünce beni kim yıkayacak?" afişleri, sosyal medyada farklı yorumlara yol açtı. Kimileri bu afişleri düşündürmeden yapılmış bir kampanya olarak değerlendirirken, bir kısmı da vurucu bir çalışma olarak takdir etti. Ancak, afişlerin dizinin tanıtımı için olduğu ortaya çıkınca, izleyiciler arasında başka bir tartışma başladı.

Bu dizinin tanıtım süreci, yalnızca yaratıcı stratejilerle değil, aynı zamanda TRT’nin iç politik duruşuyla da yakından ilişkilendirildi. TRT, uzun zamandır tarafsızlık ilkesini ve kamu yayıncılığındaki bağımsızlık anlayışını kaybetmekle suçlanıyor. Özellikle, TRT’nin çeşitli programlarında İmamoğlu soyadına sahip sporcuların sansürlenmesi ve geçmişte Cumhuriyet’in 100. Yılı kutlamalarının iptal edilmesi gibi olaylar, kamuoyunda tartışmaları körükledi. Bu noktada, Tabii platformunun ücretli olması ve TRT’nin tüm vatandaşların vergileriyle finanse edilen bir kurum olması, bu tartışmaları daha da derinleştiriyor.

Sosyal medyada da dizinin popülerliği hızla arttı, ancak burada da farklı görüşler ve tartışmalar ortaya çıktı. Bazı kullanıcılar diziyi gerçekten sevdiğini ve farklı bir şey sunduğunu belirterek övdü, ancak bir grup da dizinin arkasında bir reklam işbirliği olup olmadığı konusunda şüphelerini dile getirdi. Hatta muhalif görünümlü hesaplar arasında, diziyi övenlerin samimi olup olmadığına dair sorular gündeme geldi.

Diziyi savunanlar, Gassal’ı sıradan dizilerden farklı olduğu ve TRT’nin yapımlarından beklenmeyecek kadar cesur olduğu için beğendiklerini ifade etti. Öte yandan, iktidara yakın çevrelerden gelen eleştiriler, dizinin kültürel hegemonya yaratma çabalarını sorguladı. Bu tartışmalar, özellikle hükümetin kültürel ajandasını dayattığına dair endişelerle birleşti.

Başrol oyuncusu Ahmet Kural’ın geçmişte eski sevgilisi Sıla’ya şiddet uyguladığı gerekçesiyle aldığı hapis cezası da diziyi izlemeyenler için bir diğer sebep oldu. Bu konuyu gündeme taşıyan sosyal medya profilleri, Ahmet Kural’ı dizide görmek istemediklerini belirterek, Gassal’ın eleştirilen yönlerinden biri olarak öne sürdüler.

Dizi, içerik ve tanıtım stratejilerinin yanı sıra, toplumsal ve kültürel meseleleri gündeme getiren bir yapım haline geldi. TRT’nin bu yeni dijital platformu ve Gassal dizisi, hem izleyicilerin ilgisini çekmeye devam ediyor hem de birçok açıdan tartışılmaya devam ediyor. Dizi, sadece televizyon izleme alışkanlıklarını değil, aynı zamanda toplumsal ve kültürel değerler üzerinden yapılan tartışmaları da yeniden şekillendiriyor.

Gassal dizisi yalnızca bir televizyon yapımı olmaktan çok daha fazlasını ifade ediyor. Bu dizi, TRT’nin yönelimlerini, kültürel politikalarını ve toplumun medya karşısındaki tutumunu sorgulatan bir fenomen haline geldi.

Editör: Resul Özdil